Ten trzeci :)


Po dwóch dużych reniferach przyszła pora na małego. Tym razem renifer w pełnej krasie, a nie sama głowa jak poprzednio :) 
(Link do postu z moimi głowami reniferów: http://iglaidrutemm.blogspot.com/2016/11/poduszki-renifery.html ) 
Postanowiłam nie szukać gotowca w internecie, tylko sama coś wymyślić. Chciałam, żeby renifer był choć trochę ruchliwy :) Mój pierwszy projekt jak zwykle powstał na kartce z bloku dzieciaków, narysowany długopisem podkradniętym z ich koszyczka :) Mój wykrój to mniej więcej to co widać na zdjęciu :D Głowa to ta gruszka, brzuch to ten owalny kształt, prostokąty to nogi i ogon, rogi i uszy po prostu narysowałam na materiale i wycięłam :)


Do dalszej pracy wykorzystałam:
- ścinki minky
- czarny mazak do tkanin z Ikei
- klej uniwersalny z Empiku :) - nie jestem pewna czy się będzie trzymał po praniu...sprawdzę :) na razie jest super
- ozdobne druciki (chciałam, żeby nogi i ręce były ruchome)
- kulka silikonowa bądź coś innego do wypchania

Do wykonania renifera brakuje sześciu prostych kroków :)

1. Narysowanie wykroju i wycięcie wszystkich części składowych z materiału.
Wykrój można prowizorycznie zrobić tak jak ja, albo pominąć i od razu narysować na materiale.

2. Elementy twarzy - doklejamy nos, rysujemy oczy i buzię; można oczywiście oczy i buzię wyszyć a nos przyszyć - może nawet tak byłoby lepiej :D Ja wybrałam mazaki i klej, więc musiałam odłożyć moją głowę do wyschnięcia.

3. Nogi, ogon, rogi uszy - zszywamy, przekręcamy na prawą stronę, do nóg, ogona i rogów włożyłam ozdobne druciki, żeby później mogły się wyginać
 

3. Głowa - doszywamy rogi i uszy, a następnie zszywamy przód i tył głowy ze sobą - w efekcie powinniśmy być w posiadaniu takich oto części renifera jak poniżej. Trochę się obawiałam, ale przeszyłam po tych drucikach, które były w rogach - żadnej igły nie złamałam, maszyna też nadal działa :) Po doszyciu ucięłam nadmiar drucika. No i trzeba pamiętać o otworze na odwrócenie głowy, ja zrobiłam go na górze. Dokładniejszy opis jak wykonać głowę jest tutaj http://iglaidrutemm.blogspot.com/2016/11/poduszki-renifery.html

4. Tułów - przed zszyciem tułowia mocujemy nogi i ogon - tylne nogi przyszyłam po prostu między przód i tył tułowia na styku, z przednimi znalazłam inny patent :) ale da się go zastosować chyba tylko z materiałem minky - w przedniej części brzucha, tam, gdzie chciałam, żeby wystawały przednie nogi zrobiłam ostrymi nożyczkami dwie niewielkie dziurki, takie, żeby można było przez nie przeciągnąć przez nie nogi, tak jak na zdjęciu poniżej. Po przeciągnięciu nóg (z drucikami, przeszyłam po lewej stronie , żeby nie można ich było wyciągnąć (znowu po druciku...:) Nadmiar drucika obcięłam. Ten sam trik z ogonem :)
 

Można się zabrać za zszycie przodu i tyłu tułowia, pamiętając, żeby zostawić miejsce na wywinięcie na prawą stronę ( u mnie przy tylnych nogach).

5. Wypychanie - głowę i tułów wypychamy kulką silikonową, następnie zaszywamy szwem ukrytym.

 


6. Przyszywamy głowę do tułowia i GOTOWE!!!!

 
 


Pamiętajcie, żeby dobrze wypchać tułów na dole...mój renifer ma problemy z utrzymaniem równowagi :) Ale z dumą dołączył do dwóch pozostałych :)

Mam nadzieję, że zachęciłam Was do samodzielnego zabrania się za renifery :)

Komentarze

Popularne posty