Poduszki renifery

Poduszki renifery -
 - czyli zaczynamy odliczanie :)

renifer świąteczne poduszki


Wiem, że dopiero początek listopada...a ja już ze świątecznymi reniferami wyskakuję :) Ale w tym roku u nas sytuacja jest trochę nietypowa :) Termin porodu mam wyznaczony na Wigilię, więc wszystko jakoś wcześniej muszę ogarnąć. Szyciowo na pierwszy ogień poszły poduszki reniferowe. Długo szukałam odpowiedniego wykroju w necie, aż w końcu skończyło się na tym, że zrobiłam go sama...ale od początku...

Jeśli chcecie stać się szczęśliwymi posiadaczkami reniferowych głów, takich jak moje, potrzebujecie:
1. materiały, u mnie gładkie minky w trzech kolorach - brązowym, kremowym i czerwonym, dodatkowo kawałek białej i czarnej dzianiny na oczy ( u mnie stara koszulka męża :); równie dobrze można zrobić renifera z innego niż minky materiału lub z jednego koloru minky (czerwony nos również można zrobić z jakiejś starej koszulki); nie potrzebujemy więcej niż pół metra materiału (myślę, że nawet ćwiartka w zupełności wystarczy)
2. nici w kolorze materiałów + czarne do wyszycia uśmiechu
3. jakiś wypełniacz - ja zwykle korzystam z kulki silikonowej, ale tutaj z braku kulki posłużyła mi owata silikonowa, (ewentualnie: kawałek fizeliny do delikatnego usztywnienia uszu)
4. opcjonalnie: druciki ozdobne do usztywnienia rogów
5. no i standardowo, wykrój, kreda do rysowania na materiale, nożyczki, szpilki
no i maszyna do szycia :) ale myślę, że spokojnie da się też uszyć renifera bez maszyny

Napiszę jeszcze tylko, że ten tutorial pisałam tak, jak dla początkujących, bo sama jestem początkująca :) Pewnie jest wiele innych dróg na zrobienie takiej reniferowej poduszki, ja wybrałam taką :)

Zaczynamy :) Przed nami pięć prostych kroków do przejścia i renifer gotowy (u mnie za jednym zamachem dwa powstały :)

Krok I - Wykrój i krojenie
Z potrzeby chwili powstał taki oto prowizoryczny wykrój jak na poniższych zdjęciach (myślę, że po wydrukowaniu zdjęć w formacie A4 wykrój powinien być OK)

głowa renifera wykrój
głowa renifera
głowa renifera wykrój
pozostałe częći
Małe roztłumaczenie do powyższych rysunków:

największa część to oczywiście głowa, wycinamy ją z materiału złożonego na pół prawymi stronami do siebie, mamy mieć dwie takie same części
1, róg - wycinamy dwa razy z materiału złożonego na pół prawymi stronami do siebie (w sumie musimy mieć 4 części na 2 rogi)
2. oczy - tę część wycinamy tylko raz
3. nos w kształcie serca - również tylko jeden :)
4. uszy - tak jak przy rogach
5, mniejsze części uszu - potrzebujemy tylko 2 takie części
dodatkowo musimy jeszcze wyciąć małe czarne kółka na źrenice oczu, do tego już wykroju nie robiłam :)

UWAGA!!! Wycinając wszystkie części (oprócz oczu, nosa i mniejszych części uszu) dodajemy zapas na szwy 1 cm.

Po wycięciu wszystkich części powinniśmy mieć przed sobą coś mniej więcej takiego:


Krok II - przyszywanie elementów buźki

Ja najprościej na świecie, ściegiem prostym przyszyłam nos i oczy (wcześniej przyszpiliłam je do głowy renifera, żeby mi się nie przesuwały), potem wyszywamy uśmiech.


Krok III - zszycie i wypchanie uszu i rogów

Uszy - na początku mniejsze części uszu przyszyłam do większych (ściegiem prostym), następnie wycięłam sobie z fizeliny dwa kawałki wielkości uszu, i zszyłam.Trzeba zszyć ze sobą trzy warstwy, u mnie po kolei od góry minky, minky (ułożone do siebie prawymi stronami) i na spodzie fizelina. Miejsce gdzie uszy będziemy przytwierdzać do głowy pozostawiamy niezszyte, żebyśmy mogli nasze ucho przekręcić na prawą stronę :)









Rogi - zszywamy ze sobą prawymi stronami zostawiając miejsce na wywinięcie tam, gdzie będą się stykać z głową, przed przełożeniem na prawą stronę obcinamy dość mocno zapasy i nacinamy na łukach uważając, żeby nie przeciąć szwów.  Później wywijamy na prawą stronę i wypełniamy kulką silikonową. Można włożyć w rogi również ozdobny drucik dla usztywnienia, żeby nie żyły własnym życiem tylko zawsze były na swoim miejscu. Wtedy część drucika wkładamy do rogu, część zostawiamy na zewnątrz i wszyjemy go do głowy renifera.



Ja później zszyłam sobie uszy z rogami, tak jak chciałam, żeby ostatecznie wyglądały,


Krok IV - zszycie wszystkich części

Ja od razu wszywałam uszy z rogami i zszywałam przód głowy z tyłem. Najpierw przyszpilkowałam uszy z rogami do przodu głowy, następnie połączyłam szpilkami przód z tyłem głowy tak, żeby całe rogi i uszy schowały się w środku głowy. i zszywamy, pamiętając, żeby zostawić ok, 5 cm nie zszytego materiału na przekręcenie na prawą stronę

Krok V - Przekręcenie i wypchanie głowy

Moja reniferowa głowa po przekręceniu wyglądała tak :)


Po przekręceniu wypychamy i zszywamy ręcznie dziurę, która nam została. KONIEC!!!! Poduchorenifer gotowy ( u mnie nawet dwa :)

święta świąteczna poduszka

Komentarze

Popularne posty