#niekupujebadziewia #robieprezenty


Byłam ostatnio na zakupach w galerii handlowej - chciałam kupić dzieciom prezenty pod poduszkę :) Ilość zabawek, świątecznego chińskiego badziewia, elektroniki na jeden raz, kolorów, które krzyczą "kup mnie, kup" tak mnie otumaniła, że najpierw zaczęłam pakować do koszyka, a potem się zatrzymałam, wypakowałam wszystko, w koszyku zostały trzy króciutkie książeczki o żubrze Pompiku. Postanowiłam, że do tego dorobię dzieciom coś sama.
Wpadł mi do głowy taki pomysł, że fajnie by było powiedzieć o tym innym, zatrzymać Was trochę w tej przedświątecznej nagonce prezentowej - byle szybciej, byle więcej. STOP. Zastanówcie się, czy jest coś, co sami moglibyście zrobić najbliższym - nie musi to być nic wielkiego i odkrywczego, ale od siebie, z głębi serca, nie za miliony monet, ale z miliona sekund poświęconych, by to zrobić.
Przez trzy ostatnie lata, odkąd w moje ręce wpadła maszyna, druty, zrobiłam wiele prezentów i dzisiaj chciałabym się z Wami podzielić moimi inspiracjami. Poniżej znajdziecie całe mnóstwo pomysłów na robione prezenty - nie tylko szyte, są też na drutach, są drewniane, do uszycia części z nich napisałam specjalne tutoriale w oddzielnych postach, linki znajdziecie przy konkretnych zdjęciach.
Zachęcam Was do przyłączenia się do mojej akcji, chwalcie się swoimi pracami w sieci i zachęcajcie innych do zatrzymania się przed świętami - jeśli zmotywuję Was do zrobienia czegoś dla bliskich, oznaczcie mnie Igłą i drutem w swoich postach, otagujcie je też #niekupujebadziewia #robieprezenty, niech ludzie wiedzą, że można inaczej. A jeśli już myślisz, nie jesteś w stanie z siebie wykrzesać nic - to kup coś u polskich rękodzielników!!!!

MOJE INSPIRACJE DLA WAS (wszystkie z tych rzeczy uszyłam na prezenty przez ostatnie 3 lata - trochę się tego nazbierało :)
Zacznę od tych, na które tutki znajdziecie u mnie na stronie
1. Lala z torebką - torebka ma na zewnątrz specjalną przegródkę, w której idealnie mieści się lala, do środka torebki można pakować inne skarby ;)



 


2. Przebrania syrenek - Syreni ogon - moje dziewczyny je uwielbiają, przebierają się w nie już od roku i zabawa nigdy się nie nudzi :)
 

3. Dla małych miłośników piłki nożnej - własnoręcznie zrobiona koszulka reprezentacji




4. Własnoręcznie zrobiony skrzat

  

5. Zamiast kupowania kolejnej lalki, zróbcie dla tych, które już macie domek, uszyjcie dodatkowe ubranka - zabawa murowana!




 



6. Zamiast kupować maskotkę, uszyj dziecku misia według jego własnego projektu!


7. Albo po prostu uszyj maskotkę - gwarantuję Ci, że radość będzie dużo większa, niż z takiej ze sklepu!

 





8. Jeśli nie maskotka, to może poduszka :) - ozdobna, rogal lub taka po prosu ;)

 





 

9. Pożeracze piżam :)


10. Workoplecaki, nerki, kosmetyczki, torby, plecaki

 





11. Własnoręcznie robione ozdoby choinkowe, wianki




12. Jeśli dziergasz na drutach ale masz mało czasu - polecam otulacze na kubki :)

 

13. Jeśli dziergasz i masz trochę czasu - poszewki na poduszki :) albo czapki i mitenki :)

 

 



14. Jeśli dziergasz i masz duuuużo czasu - koc syreni ogon albo koc z resztek włóczki




Mam nadzieję, że wiele z Was postanowi jednak chociaż część prezentów zrobić własnoręcznie :)
Wesołych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia Wam życzę!!!


Komentarze

Popularne posty