Skrzat, gnom, krasnal - DIY



Święta tuż tuż. W tym roku wszędzie otaczają nas skrzaty :) Przy pomocy mojego tutorialu Wy też możecie stworzyć własnego :)

Czego potrzebujecie:
- cztery kartki papieru ksero :)
- materiały - wszystko co macie w domu się nada :) ja używałam na korpus czerwoną bawełnę, na ręce i nogi szarą bawełnę we wzory, na czapkę polar czerwony (ze starego stroju Mikołaja :), na rękawiczki i stopy dresówkę we wzór w warkocze, na ocieplacze na nogi i ręce dzianinę swetrową (odzyskaną ze starego swetra :)
- kawałek futerka na brodę ( ja zakupiłam w lumpku ;)
- coś do wypełnienia skrzata - może być kulka silikonowa, ale mogą być też skrawki materiałów czy co tylko Wam w duszy gra :)
- kawałek starych beżowych rajstop na nos
- biały kordonek do wyszycia czapki
- igła i nitka/ maszyna, nożyczki, szpilki

KROK PIERWSZY - WYKRÓJ
Proponuję Wam skrzata kartkowego - wyrój rozrysowuje się w bardzo prosty sposób na czterech kartkach o wielkości A4 :) Ja to robiłam odręcznie na szybko, więc jest jak jest - chodzi głównie o ideę.
 

 
Na wykroju brakuje nosa i ocieplaczy na ręce i nogi, bo do nich nie będziecie potrzebować wykroju ;) Jeśli chcecie, żeby skrzat miał tak długie nogi, jak ten na pierwszym zdjęciu na górze, to zamiast długości kartki, trzeba wziąć półtorej długości kartki i proporcjonalnie wydłużyć też ręce. Skrzat z nogami długości kartki i korpusem długości kartki będzie wyglądał mniej więcej tak jak ten poniżej - sami zdecydujcie, który Wam się bardziej podoba ;) 
Wykrój należy wyciąć z papieru i przyłożyć do materiału.

KROK DRUGI - WYCINANIE ELEMENTÓW
Wszędzie dodajemy zapas na szwy. 
Wycinanie zacznijcie od dwóch korpusów

Po wycięciu korpusów rozetnijcie wykrój w ten sposób

Dolna część będzie podstawą skrzata, wycinamy ją tylko raz.
Po wycięciu pozostałych elementów powinniście mieć tyle części. UWAGA - jedyne miejsce gdzie zapasy na szwy nie są potrzebne to dolna część czapki - tam gdzie skrzat będzie wkładał głowę (chyba, że będziecie czapkę szyć z jakiegoś strzępiącego się materiału, to wtedy zapasy będą konieczne)

KROK TRZECI - ZSZYWANIE CZĘŚCI SKŁADOWYCH
- Nogi i ręce składamy na pół prawą stroną do prawej i przeszywamy po jednym krótkim i jednym długim boku, tak, aby jeden krótki bok został nie zszyty na wywinięcie. Ja wywijam przy pomocy agrafki :)
- rękawiczki i stopy zszywamy również zostawiając miejsce na wywinięcie; wywijamy
- korpus - zszywamy tylko boki, nie doszywamy na razie podstawy; przekręcamy na prawą stronę
- czapka - zszywamy boki i przekręcamy na prawą stronę 
- nos - tutaj potrzebujemy ok. 10-cio centymetrowy pasek starych rajstop przecięty wzdłuż; mój wyglądał tak (ok.10x20)
Do środka władamy kulkę silikonową lub watę i formujemy kulę
Zakręcamy rajstopę od spodu i owijamy bardzo ścisło nitką, zawiązujemy, obcinamy nadmiar rajstopy.
Jeśli robiliście wszystko tak jak ja, to jesteście na tym etapie:

KROK CZWARTY - WYPEŁNIENIE KOŃCZYN

Wypełniamy nogi, ręce, rękawiczki i stopy - ja wypełniałam kulką silikonową. Nie wypełniałam bardzo mocno.
Możecie już połączyć ręce z dłońmi i nogi ze stopami. Nie zszyte końce rąk i nóg zostawiamy do przyszycia do korpusu (w jednym z kolejnych kroków) - teraz przyszywamy dłonie i stopy do zaszytych końców rąk i nóg. Ja robiłam to ściegiem krytym, ale nie ma to znaczenia, bo później i tak miejsce przeszycia zasłonimy ocieplaczami :)

KROK PIĄTY -KORPUS

Do korpusu ułożonego na prawej stronie przykładamy nogi, w miejscach, w których mają być przyszyte - przyszywamy przeszywając na razie tylko po nogach (korpus jest na prawej stronie)

Po odwinięciu nóg w dół powinno wyjść tak

Pora na przyszycie podstawy. Wywijamy korpus na lewą stronę, chowając nogi do jego środka. Przykładamy podstawę i szpilkujemy (nogi mają być w całości w środku) Zszywamy zostawiając dziurę na wywinięcie - ja zostawiłam ją z tyłu.
Po wywinięciu wypychamy korpus i zaszywamy dziurę ściegiem ręcznym krytym - tutaj to ważne, bo to miejsce nie będzie zakryte :)


KROK 6 - BRODA, NOS, RĘCE
Żeby zmierzyć ilość futerka, jaka będzie nam potrzebna, przykładamy je do korpusu - powinno mieć ok 2/3 wysokości korpusu i szerokość mniej więcej taką jak korpus. Wycinając brodę pamiętajcie, żeby nożyczkami ciąć przy samym materiale nie przecinając futerka - wtedy broda będzie ładniej wyglądała

Nos doczepiamy niedaleko górnej krawędzi brody.

A ręce przyszywamy do bocznych szwów korpusu delikatnie nad brodą

Kiedy założymy skrzatowi wcześniej zszytą czapkę, przypomina już skrzata :) ale jeszcze kilka rzeczy, żeby był dopracowany i cieszył oczy.

KROK 7 - DETALE

Ocieplacze na ręce i nogi - ja szyłam z dzianiny swetrowej; jest ona bardzo rozciągliwa, szerokość brałam nieco mniejszą niż obwód ręki/nogi, długość możecie wziąć według uznania, taką, jaka się Wam bardziej podoba. 

Składamy każdy kawałek na pół i zszywamy dłuższym bokiem

A nasz skrzat wygląda wtedy tak

Ja bym mu jeszcze ozdobiła czapkę :) Do tego potrzebujecie kordonka i igły z dużą dziurką. Ja na z przodu naszyłam gwiazdę a dół obszyłam ściegiem dzierganym. Do końcówki czapki doszyłam kilka nitek i GOTOWE!!!!

Pokażcie swoje skrzaty!!!!
Życzę Wam Wszystkim Wesołych Świąt !!!!

Komentarze

Popularne posty