Cygańska suknia - nic trudnego


Czasami nie trzeba wiele, żeby w głowie zapaliła się lampka : "muszę to zrobić". W tym wypadku wystarczył błysk w oku mojej córki na widok cygańskich tańców i jej cichutkie: " Mamo... czy kiedyś też będę miała taką piękną suknię?" I już nie oglądałam tańców tylko patrzyłam na suknie i próbowałam rozkminić, jak i z czego to uszyć :) Miła Cyganka podpowiedziała mi, że suknie szyją z dwóch kół i z tą wiedzą, przekonana, że wszystko wiem, zabrałam się do pracy :D

A skoro już ją uszyłam i jako tako wyszło, podzielę się z Wami moimi wskazówkami - nie będzie tu wykroju, bo ja sama z wykroju nie korzystałam, ale powiem (napiszę :) Wam krok po kroku jak uszczęśliwić małą cyganeczkę :)

1. Materiały - najlepiej, najłatwiej i najtaniej - popytać po rodzinie, przejść się po lumpeksach i poszukać tkaniny dość cienkiej, lejącej i wzorzystej!!! 
Ja zużyłam dwie duże zasłony, starą bluzkę z długim rękawem i wyszywany szal - nie wydałam nawet złotówki :)


2. Szycie spódnicy - nie wiem jak robią Cyganki, ale ja zrobiłam tak: wycięłam z jednej i drugiej zasłony spódnice z koła (tutorial na spódnicę z koła np. tutaj http://etiblog.com.pl/spodnica-z-kola-szycie-krok-po-kroku-opis-jak-przygotowac-wykrj/ - trzeba tylko pominąć część z zamkiem krytym, bo tu go nie potrzebujemy). Obie przecięłam wzdłuż i połączyłam w jedną, na górze podwinęłam i wciągnęłam gumkę o 5 cm krótszą niż obwód pasa mojej córy. Do dołu doszyłam umarszczony dłuuuuuugi kawałek materiału (marszczyłam stopką do marszczenia, mój kawałek miał ok 7 cm szerokości, długości powinien mieć co najmniej dwa razy tyle co obwód spódnicy na dole). 
Spódnica GOTOWA :)

3. Szycie hiszpanki - ja poszłam na łatwiznę - z bluzki odcięłam całkowicie rękawy, następnie ucięłam górę bluzki podobnie jak to robiłam przy hiszpance z koszuli męża tutaj http://iglaidrutemm.blogspot.com/2017/07/hiszpanka-z-koszuli-diy.html
Do tego pasek materiału o szerokości 10 cm i długości ok 2,5x obwód pasa córy, zrobiłam w nim na brzegu tunel na gumkę i wprowadziłam w niego gumkę (długość zmierzyłam na córce, przyłożyłam gumkę do jej ramion tak jak chciałam żeby układała się na górze). Następnie pasek materiału już z gumką doszyłam do przodu i tyłu bluzki zostawiając otwory na ręce.


4. Ozdoby - w zasadzie cygańska suknia jest gotowa, ale wiadomo, musi się świecić :) Ja do hiszpanki ręcznie doszyłam zdobienia z szala. Ale tutaj to już Wasza inwencja twórcza. Jedno jest pewne - cokolwiek nie wymyślicie, córki i tak będą zadowolone :) 


Komentarze

Popularne posty