Wiązany pasek z ekoskóry - DIY


Nie spodziewałam się, że mój pasek wzbudzi tak wielkie zainteresowanie!!! Bardzo dużo z Was pytało mnie o niego - co prawda mój jest stary, kupiony bardzo dawno temu w komplecie z jakąś marynarką, której już dawno nie mam :D , ale jest tak prosty do uszycia, że postanowiłam go wymierzyć dokładnie i napisać krótki tutorial, jak sami możecie taki uszyć :)
Do roboty :)

Czego potrzebujecie?
Ekoskóry (albo innego materiału z którego zamierzacie szyć) - ważne, żeby się nie rozciągała. Pomimo, że pasek sam w sobie nie potrzebuje dużo tkaniny, to jest tak długi, że pewnie będziecie go szyć przy okazji innego projektu z ekoskóry - mój pasek ma długość 194 cm - wątpię, żeby jakaś ekoskóra miała tyle po szerokości, raczej trzeba ciąć z długości, więc potrzeba paska ok. 2 m długości. Ja noszę rozmiar 38, w pasie mam ok 72 cm. jeśli masz więcej, pasek musi być odpowiednio dłuższy - możesz sobie wymierzyć jakimś sznurkiem - musi się dwa razy obwiązać wokół talii i jeszcze zawiązać na supeł.
Można próbować szyć z dwóch kawałków tkaniny i łączyć po środku...ale chyba nie wyglądałoby to już tak efektownie...no chyba że by spróbować kombinować np z dwóch różnych kolorów, to wtedy wiadomo, że ten szew na środku jest specjalnie a nie dlatego, że materiału było za mało :D 
Nie usztywniamy paska mocno w środku, wystarczy jakaś cienka flizelina tylko dla delikatnej stabilizacji - jeśli za bardzo go usztywnimy, nie będzie plastyczny i nie będzie się dobrze wiązał.

Wycinanie

Musisz złożyć swoją tkaninę na pół i wyciąć z niej dwa takie same paski o wymiarach takich jak na zdjęciu poniżej - dodaj do nich po ok. 1 cm z każdej strony zapasu na szwy. Tam gdzie jest brzeg 12 cm jest miejsce złożenia materiału.

Szycie

Wycięte paski złóż prawymi stronami do siebie, nie spinaj szpilkami, bo mogą zostać dziury - lepiej zepnij klipsami. Jeśli już nie masz wyjścia i będziesz spinać szpilkami, wbijaj je na linii, po której będziesz szyć albo jeszcze bliżej brzegu - wtedy nie będzie widać ewentualnych mikroskopijnych dziurek po prawej stronie :).
Zszyj paski materiału ze wszystkich stron (na maszynie wieloczynnościowej, najlepiej specjalną igłą do skóry, jeśli takiej nie masz, powinno pójść uniwersalną - nie ma tu żadnych szwów widocznych na prawej stronie, więc igła uniwersalna też powinna wystarczyć) zostawiając miejsce na wywinięcie na środku jednego z długich boków - ok 10 cm. - wtedy chyba najłątwiej przekręcić pasek na prawą stronę. Możesz próbować zostawić miejsce na wywinięcie na jednym z krótszych boków...ale chyba byłby problem z wywijaniem paska na prawą stronę.
Po zszyciu, przekręć pasek na prawą stronę i zszyj ręcznie, ściegiem krytym.

Masz już gotowy pasek :) 
A jeśli masz też ochotę na taką sukienkę jak moja, zapraszam po tutorial tutaj .

Miłego szycia

                                              





Komentarze

Popularne posty