Jak wszyć suwak w bluzie z kapturem - tutorial

Kto by pomyślał, że ja - samouk - będę pisać tutorial o wszywaniu zamków :D A jednak :) Prosiliście mnie, więc przy kolejnej bluzie zrobiłam kilka zdjęć - pewnie uda się znaleźć w internetach jakieś bardziej profesjonalne tutki, ja chcę Wam tylko pokazać, jak ja to robię ;)

w bluzie takiej jak ta na zdjęciu u góry, suwak zaczynam wszywać kiedy mam już niemal całą bluzę - przód połączony z tyłem, rękawy, kaptur (zewnętrzną warstwę). Bezpośrednio przed rozpoczęciem wszywania suwaka przyszywam ściągacz na dole, ale tylko jedną stroną (nie składam ściągacza na pół i nie przyszywam do bluzy, tylko przyszywam jedną stronę rozłożonego ściągacza, tak jak na zdjęciu niżej) - do drugiej strony ściągacza doszywam odszycie suwaka i wewnętrzną stronę kaptura (wcześniej zszywam górę odszycia suwaka z dołem kaptura).
Zanim cokolwiek zacznę szyć wyznaczam sobie połowę ściągacza - składam przyszyty jedną stroną ściągacz i w miejscu, gdzie jest połowa, robię delikatny nacinek - tu będzie początek naszego suwaka.


Kiedy już mam wyznaczony środek ściągacza, usztywniam brzegi bluzy do których będę przyszywać suwak, żeby nic się potem nie porozciągało - usztywniam przyprasowując pasek flizeliny od nacinka na ściągaczu aż do samej góry bluzy.

Przyszpilkowuję suwak z jednej strony zaczynając od nacinka..

...i przyszywam z jednej strony - szyję po suwaku, półstopką, żeby wszystko było równo, patrzę na stopkę i w każdym momencie lewa krawędź stopki musi się zgadzać z krawędzią suwaka.

Jedna strona już jest - to było proste ;) dalej też jest prosto, trzeba być tylko dokładnym ;)

Musimy zaznaczyć sobie teraz wszystkie newralgiczne miejsca, w których bluza musi się schodzić idealnie - ja robię we wszystkich tych miejscach delikatne nacięcia



Przyszpilkowuję drugą stronę suwaka dokładnie sprawdzając, czy miejsca z nacinkami wchodzą w moje newralgiczne miejsca na krawędziach bluzy i przyszywam drugą stronę.

To jeszcze nie koniec ;) teraz zadbamy o to, żeby w środku też było ładnie ;) 
Ja w tym momencie przechodzę do kaptura na chwilę - po lewej stronie zszywam zewnętrzną i wewnętrzną część kaptura - suwak zawijam pod spód tak jak na zdjęciu poniżej i przyszywam razem z kapturem (jeśli mam za długą taśmę suwakową, to obcinam). Po wywinięciu kaptura na prawą stronę powinniście mieć suwak schowany między jedną a drugą warstwę kaptura.
Teraz czas na stebnowanie wzdłuż suwaka - stebnując po prawej stronie bluzy jednocześnie przyszyjemy od środka odszycie suwaka. Żeby to zrobić należy dokładnie przyszpilkować (ja to robię na prawej stronie) odszycie do bluzy - przyszpilkowane wygląda tak

a po lewej stronie tak

Stebnuję już stopką uniwersalną - nie półstopką. Stopka uniwersalna lepiej przytrzymuje materiał po obu stronach, zapobiega przesuwaniu lepiej niż półstopka. Stopkę mam ustawioną zawsze w takiej odległości od suwaka jak na zdjęciu poniżej - żeby szycie szło prosto, zawsze patrzę na ząbek stopki - ma być idealnie w miejscu styku materiału i suwaka.

Po przestebnowaniu wygląda tak ;)

a od spodu tak




Teraz dopiero przychodzi czas na doszycie dolnego brzegu ściągacza - przypinam go szpilkami (przyszpilkowuję po prawej stronie i będę szyć też po prawej stronie) Ściągacz od środka zawijam na 0,5cm a potem składam na połowę. Przyszywam go po prawej stronie w rowku między bluzą a ściągaczem.





KONIEC :) 

Mam nadzieję, że udało się Wam tak samo jak mnie ;)






Komentarze

Popularne posty