JAK NAPRAWIĆ CZAPECZKĘ Z DASZKIEM - DIY TUTORIAL 3 SPOSOBY!!!

 


Jak często zdarza się Wam wyrzucać czapeczki z daszkiem, bo...zapięcie się popsuło? Ja z reguły staram się już nie kupować czapeczek z takimi zapięciami, ale mam jeszcze w domu kilka zalegających czapeczek z takim właśnie problemem...zamiast wyrzucić postanowiłam naprawić i Wam też takie rozwiązanie proponuję - Środowisko nam za to podziękuje. Mam dla Was trzy sposoby naprawiania takiej czapeczki - jest nawet sposób dla osób, które nie mają maszyny i zupełnie nie czują szycia :)

Każdy sposób zaczyna się od tego samego - trzeba wypruć to plastikowe zapięcie. Ja posłużyłam się prujkąkrawiecką
                       


SPOSÓB PIERWSZY - NAJŁATWIEJSZY - WSZYCIE GUMY

Najprościej jest wszyć gumę, moja miała 3 cm szerokości, długości ok. 7 cm (trochę mniej niż ta dziura która została po zapięciu, ja miałam dziecięcą czapeczkę). Najpierw przyszyłam z jednej strony, przyłożyłam do czapki i ucięłam tak, jak mi się wydawało, że będzie dobrze :D Potem przyszyłam z drugiej strony. GOTOWE!!!!!




SPOSÓB DRUGI - WSZYCIE GUMKI W TUNELU

Potrzebujesz: kawałka gumki - u mnie 7 cm gumki o szerokości 3 cm - oraz kawałka tkaniny bawełnianej o szerokości 2xtyle co szerokość gumki + 2 cm, długości ok.2x tyle co długość gumki, u mnie 8cm x 14 cm
Kawałek bawełny trzeba zszyć składając wzdłuż dłuższego boku prawą stroną do prawej (szyjemy po lewej stronie, po obu stronach krótszych zostaje niezszyte)
Przekręcamy tunel na prawą stronę (można sobie pomóc agrafką), wkładamy gumkę z jednej strony wkładamy tak złożone w miejsce po jednym z plastikowych zapięć i przyszywamy. Następnie wyciągamy gumę tak, żeby z drugiej strony też na końcu były razem guma i tunel z bawełny (gumę trzeba będzie trochę naciągnąć) i przyszywamy z drugiej strony (w miejsce drugiego zapięcia plastikowego).


SPOSÓB TRZECI - ZAPIĘCIE NA RZEPY

Trzeci sposób choć najtrudniejszy nie zajmie dłużej niż 10 min ;) Potrzeby będzie kawałek bawełny, flizelina do usztywnienia, kawałek rzepu.
Składamy kawałek tkaniny prawa do prawej strony, układamy na niej zapięcia, możemy je odrysować, a możemy też tak jak ja, od razu wycinać dodając ok 1 cm zapasu na szwy, w takiej samej wielkości musimy wyciąć dwa kawałki z flizeliny, do tego kawałek rzepu - u mnie 6 cm
Na zdjęciu poniżej są wszystkie części, które powinniście już mieć.
Naprasowujemy flizelinę na lewe strony dwóch części tkaninowych.
A następnie zszywamy prawą stroną do prawej jedną część z tkaniny bez naprasowanego wkładu z częścią z tkaniny z naprasowanym wkładem. Zszywamy po lewej stronie zostawiając krótszą niezaokrągloną stronę niezszytą - tędy będziemy przekręcać nasze zapięcie na drugą stronę. To samo robimy z drugim zapięciem
Na zdjęciu poniżej już oba przekręcone na prawą stronę i przeprasowane.
przyszywamy nasze nowe zapięcia w miejsce starych.
i doszywamy rzep :) 



GOTOWE!!! :D
Czy uratowaliście ze mną czapeczkę? :)






Komentarze

Popularne posty