Prosta torebka z podkładki na stół - DIY TUTORIAL ZRÓB TO SAM

 

Znacie mnie już trochę :) i wiecie, że podkładki na stół to mój żywioł :) a podkładki i lato - to torebka murowana! Kiedyś pokazywałam Wam podobną - tutorial znajdziecie tutaj , tamta jednak w całości była z podkładek, a podkładki nie były takie grube, jak te - z łatwością dało się je szyć na maszynie. Ta natomiast torebka jest z podkładek z grubego sznura (z dość twardym rdzeniem) o bardzo ciekawym splocie i wzorze, plecionych na okrągło - szycie go na maszynie jest dość uciążliwe, więc do głowy wpadł mi nowy ciekawy patent na zrobienie boków torebki. Uszyłam je ze 9mm sznurka bawełnianego, którego na co dzień  używam jako troczki do bluz :) 


W kilku prostych krokach pokażę Wam, jak uszyć torebkę taką jak moja. 

Czego będziemy potrzebować?
1. Dwie podkładki plecione ze sznurka z Pepco
2. ok. 5 m sznurka bawełnianego - ja użyłam takiego jaki miałam - 9mm z ze sklepu Mila Druciarnia , ale są teraz też dostępne takie sznurki specjalnie przeznaczone do szycia, o grubości 7mm. Ten który miałam sprawdził się bardzo dobrze, ale gdybym całą torebkę miała szyć od podstaw ze sznurka, to pewnie zdecydowałam się na ten dedykowany do szycia
3. materiał na podszewkę - ja użyłam znowu tego co miałam, a miałam kawałek lnu w kolorze grafitowym
4. maszyna do szycia wyposażona w ścieg zygzak i igłę uniwersalną 90, nici, igła do szycia ręcznego
5. ewentualnie zapięcie na magnes

KROK 1 - WYPRUWANIE OKRĘGÓW Z PODKŁADEK

Podkładki są dość duże - trzeba je zmniejszyć do rozmiaru, jaki najbardziej nam odpowiada, ja do mojej wyprułam 5 zewnętrznych warkoczy - tak jak na zdjęciach poniżej


Z jednej strony trzeba będzie obciąć sznurek - jak na pierwszym zdjęciu poniżej. Kiedy sznurek jest obcięty, dobrze jest zdjąć z niego odrobinę zewnętrzną warstwę i przyciąć to, co jest w środku (rdzeń) - tak, żeby ok 1m na końcu była sama zewnętrzna warstwa bez rdzenia. Kiedy już mamy tak przygotowany koniec sznurka należy go ręcznie lub na maszynie zygzakiem przyszyć, żeby całość ładnie i estetycznie wyglądała. Ja wcisnęłam całość pod stopkę od maszyny ;)

KROK 2 - SZYCIE BOKÓW RAZEM Z PASKIEM NA RAMIĘ

Z uwagi na to, że ten gruby sznurek, z którego wykonane są podkładki szyje się dość marnie na maszynie, a dwie jego warstwy są zupełnie nie do przeszycia, wymyśliłam, że boki zrobię z bawełnianego sznurka, którego używam do troczków od bluz. Mój bok torebki składa się z 6 kawałków takiego sznurka, pasek torebki natomiast z 2 kawałków - przy czym środkowe paski na boku torebki są jednocześnie paskiem na ramię - dzięki temu unikamy łączenia boków torebki z paskiem torebki. Zdaje się, że dość pokrętnie napisałam o bardzo prostej rzeczy :D pokażę Wam na zdjęciu - to czarne ze sznurka :) to jest jednocześnie bok i pasek torebki - o to mi chodziło :)
Do uszycia boków z paskiem potrzebujecie dwóch kawałków sznurka o długości ok. 190 cm każdy i 4 kawałków sznurka o długości 60 cm każdy. Najpierw będziemy zszywać te, które będą jednocześnie i bokiem i paskiem, czyli te dwa o długości 190 cm - zszywamy ściegiem zygzakowym.
 

Długi pasek, który nam powstał musimy połączyć w obręcz, czyli końce sznurków zszyć ze sobą. Najlepiej jeśli będą one nachodzić na siebie ok. 1 cm tak jak na zdjęciu - wtedy połączenie będzie bardziej stabilne. przeszywamy zygzakiem kilka razy
 
Następnie układamy krótsze sznurki tak, żeby złączenie dłuższych sznurków było w połowie sznurków krótszych - wtedy połączenie sznurków będzie wypadało dokładnie pośrodku dna torebki :) 


Przyszywamy krótsze sznurki do dłuższych zygzakiem - dwa po lewej i dwa po prawej stronie.  

KROK 3 - WYCINANIE I ZSZYWANIE PODSZWKI

Jedną z podkładkowych części torebki układamy na złożonym na pół materiale, z któego będziemy szyć podszewkę - wycinamy dwa okręgi dodając ok. 1,5 cm na zapasy na szwy, tak jak na zdjęciu poniżej


Żeby wyciąć boczną część podszewki zmierz długość i szerokość boku torebki, który przed chwilą szyliśmy ze sznurka - dodaj po 1,5 cm z każdej strony
Wycięte szęści podszewki zszyj ze sobą, najpierw jedną okrągłą część z podłużnym paskiem, potem doszyj drugą okrągłą część do drugiego długiego boku paska. możesz obszyć dodatkowo brzegi, jeśli masz strzępiącą się tkaninę. 


KROK 4 - PRZYSZYWANIE BOKÓW TOREBKI

Teraz nadszedł czas na zszycie boków z przodem i tyłem torebki. Poprzykładajcie sobie ten fragment który ma być bokami tak, żeby jak najładniej z każdej strony chowało się miejsce na przodzie i tyle gdzie ucinaliśmy sznurkową podkładkę


Kiedy już macie dobrze przyłożony przód z bokiem, możecie zacząć zszywać - ja akurat nic tu nie szpilkowałam, spróbowałam zrobić to na maszynie - ułożyłam na płasko przód obok boku i zszyłam ściegiem zygzakowym (ustawienia takie jak wcześniej), ale myślę, że jeśli nie chcecie nadwyrężać swojej maszyny, lepiej będzie zszyć ręcznie :) Moja maszyna dała radę i nie zastrajkowała :)
U mnie miejsce ucięcia sznurka schowało się tutaj - prawie przy samym zakończeniu jednego z boków torebki.

Początek przyszywania tyłu torebki również możecie rozpocząć na maszynie - ja fragment przyszyłam na maszynie, resztę ręcznie, bo z tak twardymi podkładkami nie dałoby się raczej wymanewrować tak, żeby cały tył przyszyć maszynowo.
 

Tyle udało mi się przyszyć maszynowo, resztę doszywałam ręcznie

KROK 5 - WSZYWANIE PODSZEWKI

Tutaj już całość przyszywałam ręcznie, ściegiem krytym (albo tak jak umiecie). 
Wkładamy podszewkę do torebki, lewą stroną  podszewki do lewej strony torebki, zaginamy brzegi podszewki w ten sposób, żeby sięgała do połowy ostatniego sznurka na torebce, a nie zachodziła na jego krawędź - ja kna zdjęciach niżej. Szpilkujemy i przyszywamy.

Ważne jest, żebyście schowali brzegi sznurków z boku torebki przyszywając podszewkę :)



Ja w trakcie przyszywania podszewki wpadłam na pomysł, że chcę mieć w tej torebce zapięcie magnetyczne - jeśli też takie będziecie chcieli mieć, miejsce gdzie będziecie je montować dobrze usztywnijcie ( ja dałam grubą flizelinę), dodatkowo zapięcie od środka (tam gdzie nie widać, po lewej stronie podszewki i lewej stronie torebki) przykleiłam na klej na gorąco do lewej strony torebki - wtedy zapięcie jest stabilne. Niestety z tego etapu zdjęć nie zrobiłam. Po dobrym umocowaniu zapięcia, skończyłam przyszywanie podszewki :)

Torebka bez zapięcia również będzie praktyczna, te podkładki na tyle trzymają formę, że nie powinny rozchylać się przy noszeniu.



Jeśli chcielibyście dorobić sobie do swojej torebki takie chwosty jak moje, zapraszam do mojego tutoriala . 
 



































Komentarze

Popularne posty