Zerokosztowy parawan z resztek - DIY TUTORIAL


To będzie post inny niż wszystkie - inny, bo rzecz, której uszycie będę chciała Wam przybliżyć, nigdy nie powstała...tzn. zaczęłam szyć ten parawan, ale różne okoliczności sprawiły, że nie mogłam go dokończyć...
Parawan zaczęłam szyć w marcu, z resztek bawełny, których dużo się u mnie nazbierało - pomyślałam, że będzie jak znalazł na zbliżające się wakacje...i wybuchła epidemia koronawirusa...a ja, pozszywane już moje wszystkie resztki bawełny pocięłam na nowo i z całości uszyłam maseczki i przekazałam je potrzebującym osobom...


Szyjąc parawan robiłam zdjęcia z zamiarem wstawienia ich na bloga i napisania tutoriala...i postanowiłam to zrobić, pomimo, że parawan ostatecznie nie powstał...

Czego potrzebujecie do uszycia zerokosztowego parawanu z resztek?

1. resztek bawełny - nie ważne jak duże macie kawałki, oczywiście im mniejsze kawałki, tym więcej będzie zszywania, ważne jest to, żeby ostatecznie po zszyciu wszystkie kawałki miały wysokości ok.82 cm i długości ok. 6m 

 2. sześć kijków o długości ok. 1m - możesz kupić takie kijki dedykowane do parawanów np.na allegro, ale możesz też zrobić tak jak planowałam ja - odzyskać szczebelki ze starego łóżeczka -jeśli są pomalowane śliskim lakierem, dobrze jest je stępić trochę np. papierem ściernym. Możesz też użyć zupełnie innych kijków, ważne, żeby było ich sześć i żeby miału ok 1m wysokości :)
3. nici, maszyna do szycia

PARAWAN KROK PO KROKU

1. ZSZYWANIE KAWAŁKÓW -  ja zszywałam na maszynie wieloczynnościowej, obszywałam owerlokiem, a potem jeszcze po prawej stronie stebnowałam 1mm od szwu przeszywając po zapasach szwów - wtedy po lewej stronie szwy są okiełznane i ładnie się prezentują; jeśli nie masz owerloka możesz obszyć ściegiem owerlokowym albo po prostu zygzakiem. ważne, żeby po zszyciu kawałków powstała duża płachta tkaniny o wymiarach ok.82cm x 6m

2. PODSZYWANIE BOKÓW
Górę, dół i boki parawanu należy podszyć, żeby estetycznie wyglądały - ja zawinęłam dwa razy na ok. 0,5 cm i przeszyłam ściegiem prostym - to samo zrobiłam po każdej stronie.


Kiedy już to zrobicie, większość pracy jest za Wami :) 



Od tego momentu już nie mam zdjęć, bo po tym etapie u mnie powstały z parawanu maseczki, ale mam nadzieję, że damy radę ;)

3. OTWORY NA KIJKI- odmierz na dłuższym boku powstałego prostokąta 5 równych części, nie przecinaj ich, tylko narysuj mydełkiem krawieckim linie - będą one wyznaczały miejsca na kijki. 

Zmierz obwód swoich kijków - otwory na kijki zrób 0,5 cm większe niż obwód kijka. Pierwszy i ostatni otwór na kijek szyjemy nieco inaczej niż środkowe.
Żeby zrobić pierwszy otwór na kijek odmierz od brzegu tkaniny długość obwodu kijka + 1cm - to będzie linia, po której będziesz zszywać materiał

zawiń brzeg materiału pod spód tak, żeby wystawał ok.0,5 cm poza linię przerywaną - przeszyj po przerywanej linii - pierwszy otwór na kijek gotowy :) 

Żeby zrobić drugi otwór na kijek, złóż  materiał wzdłuż pierwszej linii wyznaczonej wcześniej mydełkiem (dzielącej materiał na 5 części), narysuj linię do niej równoległą (to będzie linia, po której będziesz szyć) w odległości połowy obwodu kijka+0,25 cm (jeśli obwód kijka ma np 4 cm, linię po której będziesz zszywać będzie oddalona od wcześniej wyznaczonej linii o 2cm + 0,25 cm =2,25). 
Zszyj po wyznaczonej linii szycia i powtórz to samo ze wszystkimi otworami - ostatni zszyj jak pierwszy.

Dla pewności, że parawan nie będzie się zsuwał po kijkach, możesz zaszyć otwory na kijki od góry. Do brzegów parawanu możesz również doszyć rączkę z fragmentu tkaniny.

Parawan gotowy!!! Ja żeby zrobić swój, muszę znowu przez dwa lata zbierać resztki :D 

MIŁEGO SZYCIA !!!!

Komentarze

Popularne posty